SimsLover

Alla inlägg under maj 2011

Av Julia - 30 maj 2011 15:53

Gud vad trött jag är! Måndagar är alltid lite extra tröttsamma. Man sitter i klassrummet och halvsover och dagdrömmer, jobbigt... ;)

Jag har spelat sims i helgen och jag gjorde värdens roligaste familj! Jag berättar lkortfattat hur den är....

Det började med en tjej som bodde med sina föräldrar. Tjejen heter Izabella och är ungdom. Hennnes föräldrar flyttade ut efter ett tag och hon började med sin karriär som författare! Hon jobbade allt för ofta och hade inte så mycket tid för annat än hennes karriär. Efter ett tag när hon var på väg till bokhandlen träffade hon en trevlig kille! Dem började prata och blev snabbt vänner... Dem började flörta lite smått med varandra.... Efter några dagar var det helg och hon killen hade inte pratat, men hon skulle bjuda över honom för hon ville vara mer än bara vänner. När hon började flörta lite smått blev han förbannad. För under några dagar hade han skaffat en flickvän...

Izabella blev väldigt upprörd och hon gick till poolcentret för att lugna ner sig.  Där såg hon en kille som badade näck! Hon tänkte busa med honom och gömde hans kläder så han fick gå i bara handduk, haha. Under hans solglasögon såg hon hans vackra tindrande ögon... Hon bad om ursäkt och dem började prata och skämta... Det funka helt enkelt emellan dem. Dem började gå ut med varandra ringa och prata... Izabella bjöd ut honom till stadsparken. Månen lyste och dem stod på en vacker bro helt ensamma.... Sen kom kyssen! Efter det har dem både hunnit att gifta sig och skaffa ett barn som snart blir tonåring.... Men allt var inte så perfekt... Hennes mamma och pappa dog... pappan hade aldrig hunnit träffa sin barnbarn. Mamman dog på hans födelsedag när han skulle bli småbarn...


Det blev inte så himla kortfattat :P Detta är den familj jag spelar på just nu! Den är jätte kul att spela på... Detta kommer bli en sån här "generations" familj eller vad man ska säga.... Så deras barn får barn och det barnet får ett barn och så håller det på så;)

Av Julia - 28 maj 2011 08:53

Heej, jag har nyss fått reda på att vissa av fusken som jag la ut funkar inte! Jag skrev av fusken från en blogg/hemsida så isåfall är det dem som har skrivigt fel :(

Förlåt om ni blev besvikna! Förresten jag kommer nog ta en liten paus från bloggen, för jag saknar inspiration och då är det inte lika kul.... Jag kommer inte sluta blogga helt på min paus utan att blogga lite mindre tror jag... Ni vet den senaste delen av Livet enligt Pauline... Så var den ju skit kort... Eller hur? En bild med två meningar. Jag såg det nyss och fixade till den som den skulle vara! Så skrolla ner och läs!

///SimsLover

Av Julia - 26 maj 2011 16:20

 

 Pauline: Rosa

 Shark: Grön

 - Hej Shark! Ska vi gå till vårat ställe? 

- Visst! 

- Ok, ses där!

- Tack!

- Vaddå?

- Tack för du kom på fetsen... 

- Lägg av! Varför skulle jag inte komma?

- Men tack...!

- Varsågod! Tråkigt det där med din pappa.

- Mmm... Jag har inte sett han eller Jenny på evigheter... Men när jag är med dig så glömmer jag bort alla sånna problem, för du är en sån fantastisk kille!

- Sluta du gör mig generad... KRAM!

 

 - Jag gillar dig verkligen... 

- Jag gillar dig också... Mycket...

- Hur mycket?

  

Fortsättning följer...
















































Av Julia - 25 maj 2011 08:09

Hej, snart ska jag börja cykla iväg, men jag tänkte att det vore kul med en liten uppdatering för det kanske inte blir något mer inlägg idag! Förresten nästa del av "Livet enligt Pauline"  kommer nog imorgon! Ha det bra!

Av Julia - 24 maj 2011 17:22

Nu kommer det lite fusk....

  • shaazam - 2500 livspoäng
  • Set Age - bestämmer åldern på simmar
  • Edit in CAS - Du kommer in på ändra sim igen. Och du kan ändra kroppsform ansikte m.m
  • FreeRealEstate - Struntar i kostnaden när de köper en fastighet i nuvarande spelet.
  • kaching - 1000 simdaler
  • Set Career... - Ger den markerade simmen vilken karriär som helst på vilken nivå som helst!

Det här är nog dem bästa fusken jag vet.... Men det kommer mer ;)




Fusk · Tips
Av Julia - 24 maj 2011 15:46

Jag kanske inte skriver något inlägg imorgon för jag ska med klassen och åka vatten skidor. Vi kommer att cykla dit och det är skit långt dit, jag kommer säkert att vara jätte trött efteråt men vi får  väl se om det blir ett inlägg imorgon!

///SimsLover

Av Julia - 23 maj 2011 16:50

Hej, hej! Nu har jag byggt ett nytt hus igen! Dock är detta ett väldigt enkelt hus att bygga! Tog ungefär en timme att göra.

Det blev ingen bra bild, men struntsamma! I huset finns... Två badrum, kök, två sovrum, ett tv rum, en hall och ett uterum! Uterummet syns på bilden (den delen av huset som bara har stora fönster). För er som inte vet vad ett uterum är ska jag förklara, men ni som vet kan ju hoppa över den här biten! Uterum är som en altan fast med väggar och bara stora glasfönster runt om. Det är jätte fint när man har det på hus för det blir en fin utsikt.

///SimsLover 

Hus
Av Julia - 23 maj 2011 16:24

                                              Live
t enligt Pauline del 5

 

Pauline: Rosa

Victoria: Röd

Shark: Grön

Övriga: Ljusblå

 

- Äntligen har vi skaffat tv!

- Ja, det var på tiden!

- Mamma...  

- Ja?

- Du har aldrig sagt varför du och pappa skiljdes.

- Jag vet gumman.  Men vissa saker behöver du inte veta.

- Kommer pappa på min födelsedagsfest? Jag har verkligen saknat honom!

- Jag ringde och frågade igår och han sa att han kommer! 

Tänk Pauline nu kommer du att bli vuxen!

- Jag vet... Mamma....     

 - Vem var det som ringde?   

- Ehm... En från jobbet bara...

Timmarna går och gästerna har börjat att komma....

 

- Tack för du kom Shark! 

- Inga problem! Grattis Pauline!

 

- Var är pappa?! Det har redan gått en timma!

- Okej, om sanningen ska fram... Han kunde inte komma det var han som ringde imorse inte nån från jobbet. Han sa att det dök upp nånting. Jag visste inte vad jag skulle säga till dig. Jag ville inte göra dig besviken... Förlåt mig gumman!

-Så du ljög för mig hela tiden?!

- Ta det lungt Pauline! Kom vi dansar.... Strunta i det här nu!

Fortsättning följer..... 

Presentation


Välkomna till min lilla sims blogg! Jag kommer att lägga ut videos, fusk, tips m.m.
Om ni vill veta mer kika gärna in på presentationen eller fråga!
///SimsLover

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket Sims spelar du?
 Sims 3
 Sims 2
 Sims 1
 Alla
 Inget
 Sims 1 och 2
 Sims 2 och 3
 Sims 3 och 1

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards